Tuetut lomat
Reumayhdistyksen jäsenenä voit hakea Reumaliiton järjestämälle tuetulle lomalle. Lomia tuetaan 2022 niin, että omavastuun osuudeksi jää useimmiten  noin 100 euroa.
Lomista, niiden ajankohdista, tapahtumapaikosta ja sisällöstä sekä lomalle hakemisesta tietoa

Sopeutuminen ja kuntoutuminen
Reumaliitto järjestää erilaisia sopeutumis- ja kuntoutumiskursseja reumaatikoille. Niitä kohdennetaan reumaatikoille yksin tai yhdessä puolison kanssa. Nuorille, työikäisille tai vast'ikään sairastuneille tai jotain tiettyä reumatyyppiä sairastaville - kohderyhmät vaihtelevat jonkin verran vuosittain. Näistä kursseista ja niille hakemisesta saa lisätietoa

Kurssit ovat yleensä maksuttomia, mutta matkat kurssipaikalle tulee maksaa itse.

Neuvonta ja taloudellinen tuki
Reumaatikonkin saattaa olla vaikea surffata pykäläviidakossa ja yrittää saada selville, mitä sosiaalista ja taloudellista tukea hän on oikeuettu saamaan.Sen helpottamiseksi Reumaliiton nettisivuilla on luettelo eri paikoista saatavilla olevasta avusta

Koska luettelo on pitkä ja hankala  Reumaliiton palveluneuvonnasta (puhelin & sähköposti) voi kysyä lisäapua.
Sosiaaliturvasta on julkaistu myös opas

Lisäksi kertaluonteisiin taloudellisiin tarpeisiin, kun kaikki muut polut on käyty läpi, voi saada tukea Reumaliiton rahastoista, joiden hakuajat ovat yleensä 4 kertaa vuodessa,

Jos tarvitset apua näihin hakemiseen voit pyytää sitä  omasta yhdistyksestä  puheenjohtaja Eine Pölläseltä.

Reumaliiton palvelut netissä

Reumaliiton nettisivuilta https://www.reumaliitto.fi/  löydät paljon yleistä reumasairauksiin ja reumaa sairastaviin liittyvää asiaa.

Reuma -aapisesesta löydät hyödyllistä tietoa reumasairauksista, lääkkeistä ja terminologiasta. Reuma-aapinen

Reumaliiton You Tube -kanavalla on mm. jumppaohjeita ja luentoja reumasta https://www.youtube.com/user/SuomenReumaliittoRy/featured

Reumaklubille voit mennä keskustelemaan ja tapaamaan vertaisverkostoa virtuaalisesti https://reumaklubi.reumaliitto.fi/ui/#/

Valtakunnalliset jäsenedut löytyvät tästä.