Kuhmon Reumayhdistys r.y

Reumayhdistyksen toiminta-ajatus

Kuhmon reumayhdistyksen toiminnan tarkoitus on antaa jäsenistölleen tukea, tietoa, virkistystä, kuntoutusta ja palveluja yhdistyksen varojen sallimissa rajoissa.

Miten yhdistyksen päätöksentekoon voi osallistua

Reumayhdistyksen päättävä elin on jäsenistön yleiskokous, johon kutsutaan koko jäsenistö. Kokouksissa jokaisella jäsenellä on esitys- ja äänioikeus ja jokainen jäsen voi asettua ehdolle hallitukseen tai puheenjohtajaksi.

Yleiskokouksia on vuoden mittaan kaksi, yksi keväällä, toinen syksyllä. Syyskokous valitsee yhdistykselle hallituksen, joka hoitaa yhdistyksen asioita yleiskokousten välillä. Hallituksen jäsenen toimikausi on kaksi vuotta.

Syyskokous valitsee yhdistykselle puheenjohtajan kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Puheenjohtaja johtaa hallitusta ja edustaa yhdistystä ulospäin. Puheenjohtajakausia voi olla kolme peräkkäin.

Hallitus vastaa yhdistyksen taloudesta ja organisoi yhdistyksen jäsenille toimintaa hyväksytyn toimintasuunnitelman mukaan.