TOIMINTA 2024

Jäsenistön toiveita tapahtumista ja tekemisestä otetaan vastaan ja ne toteutetaan, jos kiinnostus on riittävän laajaa ja resurssit järjestyvät. Jos sinulla on ideoita, ota yhteyttä hallituksen jäseniin. Kaikki toiminta tapahtuu vapaaehtoisvoimin. Jos olet kiinnostunut tulemaan mukaan vertaisohjaajaksi, ota yhteyttä vaikkapa puheenjohtajaan.

Liikunta

Keskiviikkoisin ohjattu jumppatuokio Reumatuvalla klo 10 alkaen.

Allasjumppa Hyvinvointi Sammon saunaremontin jälkeen alkaa 8.4.2024 klo 14.

Yhdistyksellä ei ole omaa kuntosalivuoroa. KunnonSyke antaa reumayhdistyksen jäsenille kuntosalikortin alennettuun hintaan.

15. maaliskuuta vietettiin Keltaisen nauhan päivää tarkoituksena nostaa esille liikkumisen merkitystä hyvinvoinnin yhtenä osatekijänä.

Käsityöt ja askartelu

Reumatuvalla on viidet kangaspuut, joilla voi kutoa mattoja tai muita kudonnaisia.

Eriteemaisia askartelupäiviä järjestetään kävijöiden kiinnostuksen mukaan. Tällöin voidaan tehdä esimerkiksi joulukortteja, jouluisia havu- tai varpukransseja, keväisiä nauhakransseja jne

Terveysnurkka

Reumayhdistyksessä on nyt käytettävissä omaehtoiseen terveydentilan seurantaan Terveysnurkka.

Terveysnurkassa voit istahtaa mukavasti, mitata tai mittauttaa verenpaineesi, ottaa jalkahieronnan tai jos tunnet olosi flunssaiseksi, mitata kuumeesi.

Jos haluat tietää, onko sisäelimiisi päässyt kertymään liikaa rasvaa tai onko jalkojesi lihasmassa käynyt turhan vähiiin, voit mittauttaa ne kehonkoostumusanalyysissä samalla, kun punnitset painosi. Analyysituoksen perusteella voit pohtia ruokailu- tai kuntoilutottumuksiasi, jotta pysyisit toimintakuntoisena pitempään.

Jos olet suunnitellut aktiivisuusrannekkeen hankintaa, mutta et ole varma, onko siitä mitään hyötyä, voit lainata sellaisen Terveysnurkasta muutamaksi viikoksi.

Terveysnurkassa on

• aktiivisuusranneke (vuokrattava)
    verenpainemittari (olkavarsi ja ranne)
    (otsa)kuumemittari
    jalkahierontalaite (shiatsu)
    vaaka ja kehonkoostumusanalysaattori
    pituusmitta
    pulssioksimetri (veren happipitoisuus)

Reumayhdistyksen terveydenhuoltoalan emeritajäsenten kanssa voit keskustella, jos mittaustulokset aiheuttavat kysyttävää.

(Elävä Kainuu Leader on tukenut Terveysnurkan hankintaa.)

yhteyshenkilöt: Anna-Liisa p. 044 506 3607

Eine p. 040 7242 750

Muu virkistys

Reumatuvalla on jäsenten käytettävissä myös pelikortteja, lautapelejä, sanaristikkoja, aikakauslehtiä ja muuta virkistymistä. Bingo tai vastaava aktiviteetti järjestetään keskiviikon kahviossa.

Reumaviikolla lokakuussa järjestetään perinteinen reumalounas tai muu avoin tilaisuus. Joulun alla järjestetään yhteinen jouluateria.

Yhdistys järjestää pieniä retkiä tai matkoja lähialueille, joille yleensä voi ottaa mukaan seuralaisen, joka ei kuulu yhdistykseen.

Myyjäiset

Yhdistys järjestää ajoittain myyjäisiä Reumatuvalla. Näissä tapahtumissa voi yhdistyksen jäsenet tulla myymään omia tuotteitaan. Perinteisesti ainakin ystävänpäivänä on myyjäiset järjestetty.

Yhdistys on perinteisesti ottanut osaa Naisten Messuihin ja messujen ollessa Rajakadun salissa, pitänyt Reumatuvan ja Reumapuodin ovet auki messujen ajan.