Hyveke -projekti

Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ohjelma, HYVEKE

Kuhmon Reumayhdistys toteuttaa vuonna 2024 Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kehittämisen ohjelman (HYVEKE), joka on suunnattu paitsi yhdistyksen jäsenille, myös muille asiasta kiinnostuneille ikääntyville. Ohjelma on kolmitasoinen:

(1) Yhdistys järjestää kaikille avoimia asiantuntijatapahtumia, jotka tällä kertaa keskittyvät asioihin jotka parantavat mielen hyvinvointia.
(2) Rajatummalle osallistujamäärälle järjestetään tapahtumia, jossa liikuntaan yhdistyy kulttuuri- tai muu mielenvirkeyttä lisäävä elämyksellinen tapahtuma.
(3) Elämäntapamuutoksesta kiinnostuneelle 10-12 hengen ryhmälle toteutetaan TEHO-kuuri, joka sisältää suunnitelmallista fyysisen kunnon kehittämistä, mielen vireyden ylläpitoa ja henkilökohtaista ohjaamista terveellisiin elämäntapoihin. Ryhmän edistymistä seuraataan mittaamalla ja omaseurannalla.

Projekti tekee yhteistyötä muiden Tarinatuvalla kokoontuvien yhdistysten kanssa.

Lisätietoja saat Irma Kovalaiselta p.050 436 9967 ja Anna-Liisa Kilpeläiseltä 044 506 3607 (TEHO-kuuri).

HYVEKE-projekti toteutetaan Kainuun hyvinvointialueen järjestöavustuksen tuella.