AJANKOHTAISTA

pienestä jutusta murjottaa,
hetkessä suuttumus unohtuu.
Välillä kasvoilta aurinko paistaa,
toisinaan niinkuin hapanta maistaa.
Ei hän tunteita sisälle panttaa,
ilmoille mielensä näkyä antaa.

Kerttu Mehtälä

Reumayhdistys palkittiin kehittämistoiminnasta

Elävä Kainuu Leader palkitsi Reumayhdistyksen Terveysnurkka -projektin vuoden 2023 kehittämishankkeena.

Terveysnurkka -projekti oli yksi askel Reumayhdistyksen hyvinvointitoiminnan pitkäjänteisen kehittämisen polulla. Olemme iloisia, että työmme on huomattu.

Allasjumppa HyvinvointiSammossa maanantaisin alkaen 8.4.2024 klo 14

Kesäduuni OP:n piikkiin

Reumayhdistys on mukana Osuuspankin Kesäduuni nuorelle -projektissa. Siinä 15-17 -vuotias nuori voi Osuuspankin tuella työllistyä paikallisessa yhdistyksessä, siis nyt myös Reumayhdistyksessä, kahdeksi viikoksi.

Kuhmon Reumayhdistyksessä nuori tekee töitä Reumatuvalla yhdessä Reumayhdistyksen aktiivien kanssa. Tehtävät ovat mm. Reumatuvan siivousta, kahvinkeittoa ja -tarjoilua, Reumapuodin tuotteiden myyntiä, Reumatuvalla kävijöiden neuvontaa sekä yhdistyksen paperitöitä ja viestintää. Jos työntekijällä on omaa kiinnostusta ja osaamista, hän voi tehdä myös muita tehtäviä yhdistystoiminnan tueksi; esimerkiksi hän voi valmistaa Reumapuotiin myytäviä tuotteita, vetää liikunta- tai musiikkituokioita tai päivittää viestintämateriaalia tms.

Tehtävässä onnistuminen edellyttää, että työntekijä tulee toimeen ikääntyneiden ihmisten kanssa, koska sekä työkaverit että asiakkaat ovat pääosin ikääntyneitä.

Katso lisätietoja ja hakuohjeet https://www.op.fi/web/op-kuhmo/kesaduuni

Lisätietoja Reumayhdistyksen tehtävästä saat Eine Pölläseltä, p. 040 7242750

Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ohjelma, HYVEKE

Kuhmon Reumayhdistys toteuttaa tänä vuonna Kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kehittämisen ohjelman (HYVEKE), joka on suunnattu paitsi yhdistyksen jäsenille, myös muille asiasta kiinnostuneille (ikääntyville). Ohjelma on kolmitasoinen:

• (1) Yhdistys järjestää kaikille avoimia asiantuntijatapahtumia, jotka tällä kertaa keskittyvät asioihin jotka parantavat mielen hyvinvointia.
  • (2) Rajatummalle osallistujamäärälle järjestetään tapahtumia, jossa liikuntaan yhdistyy kulttuuri- tai muu mielenvirkeyttä lisäävä elämyksellinen tapahtuma.
  • (3) Elämäntapamuutoksesta kiinnostuneelle 10-12 hengen ryhmälle toteutetaan TEHO-kuuri, joka sisältää suunnitelmallista fyysisen kunnon kehittämistä, mielen vireyden ylläpitoa ja henkilökohtaista ohjaamista terveellisiin elämäntapoihin. Ryhmän edistymistä seuraataan mittaamalla ja omaseurannalla.

Lisätietoja saat Irma Kovalaiselta p.050 436 9967 ja Anna-Liisa Kilpeläiseltä 044 506 3607 (TEHO-kuuri).

HYVEKE-projekti toteutetaan Kainuun hyvinvointialueen järjestöavustuksen tuella.